Diskuse
Úvaha okolo povinného ručení
Děkujeme za pochopení.
Pepan A2
A uvažoval jste někdy nad tím,
jak se vlastně taková pojistka staví a které faktory hrají roli. Něco málo o tom vím a mohu Vám odpovědně říct, že to zase taková sranda není a vytvořit nový pojistný program, který by zohledňoval co nejvíce parametrů, to je práce na několik měsíců. Navíc, každý program stárne a to, co platilo před třemi roky, může být už dnes zastaralé. Ale pokud víte, jak na to, klidně oslovte některou pojišťovnu a je docela možné, že Vaše připomínky budou pro ni přínosem.
slava kunst
Ona je to opravdu blbost, protože se pojišťujete proti
škodě, kterou způsobíte.
Takže když s amerikou s osmilitrovým motoren /vysokou sazbou/ přežehlíte Trabant způsobíte škodu minimální, když tímtéž Trabantem /nízká sazba/, ještě nepřežehleným, trefíte benzínovou pumpu bude škoda v desítkách možná i stovkách milionů.
PájaZítra
já to říkám už 20 let, že
výpočet základu pojištění jen podle objemu motoru je kardinální blbost, mělo by se to počítat z vícero hodnot, jako je výkon vozu, jeho stáří, hmotnost, kvalita brzd (zda má ABS), za celkový technický stav malusy a bonusy...
navíc bych zavedl, že by nějakou malou část (třeba 15% z průměrný částky pojištění, tedy něco kolem 400-600 Kč/rok) povinnýho ručení platil každej držitel řidičáku, protože je spousta lidí, kteří auto nevlastní a přeci jezdí (půjčeným, firemním atd.), je blbost, aby se pojištění vztahovalo jen k těm autům, když za nehody většinou můžou právě řidiči, tak ať má prostě každej řidič nějakou svou vlastní pojistku, no ne?
Já_Brtník
Pokusím se místo autora
Ještě jsem neviděl auto, které by se samo od sebe rozjelo a způsobilo škodu. (Nezabržděná vozidla na kopci měla také poruchu mezi volantem a sedačkou). Takže za havárie nemohou vozidla, ale ta neporuchovější součástka systému. Pojišťoval bych tedy tuto součástku. Bez uzavřeného pojištění je ŘP neplatný. No a teď nám zbývá rozhodnout co bude základ výše pojištění. Jsou tři možnosti. Buď maximální výkon motoru, který smí takto pojištěný řidič ovládat, maximální celková hmotnost soupravy a nebo koeficient KW/Tuna. Já bych se přikláněl k hmotnosti . Je to údaj v dopravě zavedený, používaný, snadno ověřitelný a výrazně ovlivňující následky nehod. Pojištění řidiče by mělo výhodu ve výrazné adresnosti vůči řidičům z hlediska bonusů a malusů. Další výhoda je, může na jedno pojištění můžete řídit více vozidel. Nevýhoda je v případě, že se doma střídá více řidičů na jedno vozidlo. Ale nastřádáním bonusů se může tato nevýhoda eliminovat.
- Počet článků 18
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 5769x